Oldalak

2015. március 8., vasárnap

Csupacsoki torta sütés nélkül

Ez a torta szintén egy felturbózott torta lett. Itt sem követtem a receptet végig, csak félig. Az alap sütés nélküli csokitorta receptet Citromhab oldalán találtam.
Gyorsan elkészíthető, nem kell sütni és három rétegből áll. Legalábbis már az én verzióm.

Hozzávalók:
1. réteg
240 g darált keksz
20 g kakaó
40 g olvasztott vaj
120 g porcukor
2 kk rum aroma
6 ek tej

2. réteg
200 g étcsoki
350 ml habtejszín
30 g cukor
30 g vaj
1 kk vanília aroma

3. réteg
150 ml habtejszín
200 g fehércsoki
2 cs tejszínhab por
3 dl tej
0,5 cs zselatin fix

Először az első réteg hozzávalóit egy tálban jól összegyúrjuk. Elővesszük azt a tortatányért amire szeretnénk tenni, majd rátesszük a tortaforma kapcsos karikáját. Az összegyúrt masszát belenyomkodjuk a forma közepére egyenletesen, így a végén ha már benne van a következő két réteg csak lecsatoljuk a karikát és már a tálcán van a torta, mivel nem tudjuk áthelyezni.

A második réteghez 150 ml tejszínt beleöntünk egy lábasba és feltesszük melegedni, de ne forraljuk. Közbe már mehet is bele a  csoki, cukor, vaj, aroma. Összeolvasztjuk az egészet folytonos kevergetés mellett, majd hagyjuk kihűlni. A maradék 200 ml tejszínt habbá verjük és beleöntjük az olvasztott keveréket, majd jól összekeverjük a habverővel. Végűl egyenletesen elosszuk a kekszes masszán. Hűtőbe tesszük.

A harmadik réteghez egy lábasban összeolvasztjuk a tejszínt és a fehércsokit folyamatos kevergetés mellett, ezt se forraljuk. A tejet és a habport habbá verjük. Végűl a kihűlt fehércsokis masszát hozzáöntjük és együtt is kihabosítjuk a zselatin fixel. Ezt is egyenletes elosszuk a tortán, majd hűtőbe tesszük összedermedni.
Én egy éjszakát hagytam bent és gyönyörűen lejött a karika.
Én másnap olvasztottam rá csokit, amit csak rácsurgattam, miután eltávolítottam a karikát.



Nem mertem úgy szállítani a tortát, hogy ne tegyem körbe babapiskótával. Lehet, hogy kibírta volna, de féltem, hogy szétcsúszik! Végűl még kerűltek rá olvasztott csokiba mártott eprek is díszítésnek.



Ez a kép már nem sikerűlt szépre, de itt látszik, hogy milyen lett felvágva. :)
Ízre finom lett, bár a fehér csokis réteg elég édes, amit viszont csoki függő is lehet. Akár csak simán tejszínnel is jó lehet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése