Oldalak

2015. január 23., péntek

Piskóta

Piskóta alaprecept

6 tojás
6 ek. cukor
1 cs. vaníliás cukor
6 púpozott ek. liszt
1 cs. sütőpor
1 csipet só

Tortától függően változtathatunk a mennyiségeken, felezhetjük, duplázhatjuk stb.

Keverjük habosra a tojások sárgáját a cukorral és a vaníliás cukorral.
Szitáljuk a lisztet egy másik tálba és keverjük össze a sütőporral. A tojások fehérjét felverjük.
A tojássárgájás masszára szórjuk rá apránként a lisztes keveréket, majd forgassuk bele a felvert tojásfehérjét, de ne törjük össze. Öntsük sütőpapírral bélelt formába, de csak az aljára tegyünk papírt az oldalára pedig a masszát folyassuk szét, hogy egyenletesebben jöjjön fel a tészta és süljön. Előmelegített sütőben süssük 180 fokon, 30 percig ne nyissuk ki a sütő ajtót, mert összeesik. Tűpróbával ellenőrizzük, ha már nem ragad rá a tészta akkor jó!

Mikrós piskóta azaz Last Minute piskóta

Mikor ezt a receptet megtaláltam nem sok reményt fűztem hozzá, de ki kellett próbálnom. Hát láss csodát, mikor kész lett nem hittem a szememnek és azt mondtam soha többet nem sütök a sütőbe csak, ha nagy méretű kell. Annyira jó lett kinézetre is, állagra is meg ízre is, hogy az valami hihetetlen és mindössze 6 perc alatt.

Hozzávalók:
3 tojás
1 ek. víz
3 ek. olaj
6 ek. cukor
5 ek. liszt
1 ek. kakaópor
1 cs. sütőpor

Itt nem kell szétválasztgatni semmit, minden belerakunk egy müanyag mikrózható edénybe, lehet kerek vagy szögletes, ami befér. Alaposan összekeverjük a hozzávalókat és 6 perc alatt 750 Watton készre mikrózzuk! :) A mi mikrónk már nem mai és elég kis teljesítményű is és először tovább sütöttem, de nagyon kiszáradt. Úgyhogy a 6 perc mindenképp elég!
Lehet szeletelni és bármivel tölteni.

Csak azt sajnálom, hogy nem fotóztam a müanyag edénybe és felszeletelve, de majd pótolom hamarosan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése