Oldalak

2015. január 31., szombat

Tiramisu torta

Úgy terveztem, hogy az egész napot ennek a tortának szentelem, na persze gyerekkel. Egy jó pár etetés, peluscsere stb. mellett. Hát ez így is lett csak még mellette 3-szor ment a mosógép, vasaltam, plussz még egy két apróság és alig maradt időm a tortára. Úgyhogy nem lett olyan dekorációja, mint amilyet szerettem volna!

Hozzávalók:

Piskóta:
4 db tojás
16 dkg liszt
16 dkg cukor
1 cs. sütőpor
2 ek. kakaó

Ebből  a mennyiségből 2 lapot sütünk ki a szokásos módon.

Krém:
2 cs. tiramisu ízű pudingpor
4 dl tejszín
ízlés szerint cukor
6 dl tej
1cs. habfixáló
1/2 cs. zselatin fix

babapiskóta
kávé
rum aroma
banán

A pudingot megfőzzük a tejjel, ízlés szerint cukrozzuk. Én nem szeretem nagyon édesen, csak 1 kanállal teszek bele. Keményre főzzük, hagyjuk kihűlni.
A lehűtött tejszínt kemény habbá verjük, hozzáadjuk a habfixálót. A kihűlt pudingot elkezdjük keverni mixerrel, majd apránként hozzákeverjük a tejszínhabot, a legvégén pedig a zselatin fixet.
A tortaformába beletesszük az egyik piskótalapot, majd a krém felét. Egy tálkába teszünk kávét (én felhígítom vízzel 1:1 arányba) ebbe teszünk egy kevés rum aromát. A babapiskótát megforgatjuk a kávéba és a krémre rétegezzük, rá mehet a másik adag krém, aminek a tetejére karikázzuk a banánt és rátesszük a második piskótalapot. Tegyük hűtőbe, hogy összedermedjen.
Díszítésnek készítettem egy adag vaníliás krémet pudingból meg habport vertem fel tejjel, habfixálóval, majd a kettőt az előzően hasonlóan összedolgoztam.
Kakaóporral és csokiforgáccsal dekoráltam!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése