Oldalak

2015. február 6., péntek

Plasztik csoki - modellező csoki

Már régóta szerettem volna kipróbálni ezt a plasztik csokit, más néven csoki gyurmát, de még igazán csak most mertem magam rászánni. Nos hát mit mondjak, elsőre kicsit meggyűlt a bajom vele. Az első adag a kukában is landolt. De végeredményben nagyon jó lett, tetszik az állaga és az íze is jó. Bár egy kicsit időigényes olyan téren, hogy sokat kell a hűtőben pihiznie.

Hozzávalók:
100 g csoki (ét, tej vagy fehér)
60 g méz

Külön-külön felolvasztjuk. A mézet én mikróban, a csokit pedig gőz fölött. Egy müanyag tálban összekavarjuk, addig amíg el nem válik a falától. A legtöbb recept úgy írja, hogy kézzel gyúrjuk addig amíg az összes zsiradék el nem távozik belőle. Én az első adagnál hozzányúltam gumikesztyű nélkül és minden ragadt, alig tudtam megszabadúlni tőle. A második próbálkozásnál már sütőpapírra raktam és egy spatulával húzogattam szét, jól leválik róla és a nedvességet is felszívja. Egyszer kicseréltem a papírt is, mert olyan zsíros volt. Egy idő után már hozzá tudtam nyúlni kesztyű nélkül, és nem ragadt a kezemhez, olyan mint egy gyurma. Úgy is átgyúrogadtam többszöri kéztörlés, kézmosással. Nem mondom, hogy csont száraz volt, de úgy döntöttem ennyi elég. Majd mehet zacskóba téve a hűtőbe 1 napra szikkadni, vagy legalább egy éjszakára.
Ha kivedtük a hűtőből hagyjuk egy kicsit szobahőmérsékleten felengedni, majd két sütőpapír között ki lehet nyújtani. Ez a szakasz nekem még csak holnap jön, úgyhogy majd akkor beszámolok a fejleményekről. Még nem tudom sütőpapír nélkül milyen nyújtani. Ez a mennyiség elég kevés, pár darab virágra elég, egy torta bevonására és díszítésére szerintem 3-4-szeres mennyiség kell.

Állítólag a fehér csokival mások az arányok, én ét csokival próbáltam. Bár a fehéret színezhetjük ételfestékkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése