Oldalak

2015. február 4., szerda

Muffin alaprecept lépésről-lépésre

Nagyon sok muffin receptet kipróbáltam már mire rátaláltam erre és nagyon sok landolt a kukába.
Számomra ez a tökéletes, amit ezer féle képpen lehet variálni.

Hozzávalók:
12 dkg cukor
18 dkg liszt
1 tojás sárgája
1 cs. sütőpor
1 dl tej
1dl tejföl (én nem mérem 2 evőkanállal teszek bele)
csipet só
12 dkg olvasztott vaj (ez viszont szerintem sok, így nagyon zsíros lesz, kb. 5-6 dkg-ot használok)
2 ek kakaópor (ez elhagyható attól függ milyet szeretnénk)

Kimérjük a cukrot és egy keverőtálba öntjük, mehet rá az 1 tojássárgája, kikeverjük. Kimérjük a lisztet, amit összekeverünk a sütőporral és a csipet sóval. A cukros keverékre mehet az olvasztott vaj, tej, tejföl és jól elkeverjük, majd hozzáadagoljuk a lisztes keveréket.



Ez az alap massza, innentől úgy ízesítjük, ahogy csak szeretnénk. Itt én a kakaós masszát készítettem, amibe összetört csokit tettem.


A muffin tepsit kibéleljük papír kapszlikkal és két kanál segítségével beleadagoljuk a masszát.
Előmelegített sütőben 180 fokon 20-25 perc alatt készre sütjük.




Ami még nekem bevált ízesítés:
  • kakaó-kókusz (1ek. - 2ek.)
  • sárga tészta bármilyen gyümölccsel
  • kávé-kakaó (1-1ek.) Itt a sárga masszát kettéöntjük és az egyikbe a kakaót a másikba az instant kávéport tesszük. A muffin papírba is úgy kanalazzuk, hogy először 1 kanál kakaós, majd rá egy kanál kávés masszát, így felemás színű lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése