Oldalak

2015. február 15., vasárnap

Dupla szülinapi torta

Ezt a tortát az 1 éves kisfiamnak készítettem, aki egy napon született az egyik papájával (65).
Nagyon készültem erre a műre, mert most teljesen tökéletest szerettem volna, de nem lehettem nagyon kreatív a témaválasztást illetően, mivel egy 65 és 1 évesről van szó. Kicsit nagy a korkülömbség! :) Úgyhogy maradt az egyszerű krémborítás.

Egy nagy méretű tepsiben sütöttem egy 8 tojásos csokis piskótát és 2x6 tojásos vizes piskótát. Amiket már előző bejegyzésekben már leírtam. Annyira jók lettek, hogy úgy gondoltam megérdemelnek egy-egy külön bejegyzést, persze fotózva.
Két fajta krémmel van töltve, az egyik egy adag:

Kókuszos krém:
Hozzávalók:
5 dl tej
10 dkg kókuszreszelék
1 cs vaníliás cukor
3 ek cukor
2 cs vaníliás puding
2 db tojássárgája
4 dl habtejszín

3 dl teszínben felfőzzük a kókuszt, míg fel nem szívja az összes tejet.
2 dl tejjel kikeverjük a vaníliás cukrot, cukrot, pudingport és a tojássárgájákat. Mehet minden egyszerre egy tálba, úgy el lehet keverni simára. Majd ezt a masszát belekeverjük a kókuszos krémhez és tovább főzzük, míg pudingos nem lesz. Teljesen kihűtjük, hűtőbe rakjuk.
Mikor már hideg, felverjük a tejszínt és hozzákeverjük. Ha lágyabb krémet szeretnénk belekavarhatunk még plusszba 1 dl tejszínt felverve.

Csoki krém:
Hozzávalók:
375 g ét csoki
180 ml habtejszín
155 g vaj

Gőz fölött felolvasztjuk a tejszínbe aprított csokit és vajat. Mikor kihűlt hűtőbe tesszük pár órára.
Jó hidegen felverjük habverővel és kész is.

Torta összeállítás:
Először a sárga piskótát rakjuk egy tálcára, majd megkenjük a kókuszos krémmel, aminek a tetejére kenünk óvatosan csokis krémet is. Aztán jön a csokis piskóta, majd megint kókuszos és csokis krém. Végül az utolsó sárga piskóta, amit csokis krémmel kentem meg és azzal vontam be az egész tortát.
Nekem maradt egy kevés kókuszos krém, ami lehet, hogy elég lett volna még a tetejére.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése