Oldalak

2015. február 27., péntek

Kekszgolyó

Hozzávalók:
1 kocka Rama
20 dkg porcukor
3 ek kakaópor
pár csepp Rum aroma
1 adag kávé
4-6 ek lekvár ízlés és állag szerint (én sűrű házi meggy lekvárral készítem)
50 dkg darált keksz
kókuszreszelék a forgatáshoz

Gőz fölött megolvasztjuk a vajat egy nagyobbacska tálban, ha már híg a vaj beleszórjuk a porcukrot, közben kavargassuk és fokozatosan beleszórjuk még a kakaót, rum aromát, kávét. Jól összeolvasztjuk mindet. Én egy kis kávéscsésze kávét szoktam beletenni, és nem lesz tőle tömény kávé íze, lazán mehet bele! A darált kekszet egy nagy keverőtálba öntjük, majd a felolvasztott keveréket hozzáöntjük és jól összekeverjük. Belekeverjük a lekvárt is. Várjuk meg míg kihűl és át is gyúrhatjuk egy kicsit mielőtt kis gombócokat formáznánk belőle, amiket kókuszreszelékbe hempergetünk.
Nekem most a képen a mennyiség háromnegyede van, a többit folpackra borítottam és henger formájúra feltekertem szorosan, majd hűtöbe tettem. Fagyasztóban tovább eláll és bármikor elő lehet venni, ha sos-ben kell egy kis nasi! :) Csak leszedjük a folpackot és szépen lehet szeletelni, de ne várjuk meg a szeleteléssel míg teljesen kiolvad. Akkor már széteshet.
Én csak lekvárral szoktam készíteni, mert nem hagyja kiszáradni. Sokan nem tesznek bele.
Lehet még variálni rajta, például dióval is nagyon finom. Akkor kevesebb darált keksz kell bele.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése