Oldalak

2015. február 8., vasárnap

Fekete-erdő torta

Hozzávalók:


Tészta:
6 tojás
4 ek liszt
2 ek kakaópor
6 ek cukor
1 dl olaj

Meggyes töltelék:
1 cs vaníliás pudingpor
2 ek cukor
3 dl meggylé
20 dkg magozott meggy

Tejszínes töltelék:
5 dl tejszín
0,5 cs zselatin fix

A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét kemény habbá verjük. A sárgáját a cukorral habosra keverjük, hozzáöntjük az olajat, majd beleszórjuk apránként a lisztet és a kakaóport. Jól eldolgozzuk. Végül óvatosan beleforgatjuk a felvert tojásfehérjét. A tortaforma aljára sütőpapírt teszünk, majd beleöntjük a masszát és 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.
A meggyléből, pudingporból és a cukorból pudingot főzünk, majd a meggyet is belekavarjuk.
A tejszínt kemény habbá verjük a zselatin fixel.
A tésztát 2 vagy 3 felé vágjuk. Először a meggyes töltelékkel kenjük meg, majd a tejszínnel. Így rétegezzük. Tejszínnel vonjuk be a tortát és meggyel díszíthetjük.

Ezt a tortát már nem most készítettem, de házi meggy befőttet használtam. A 3dl meggylét betartottam, de a meggyet nem mértem, ami az üvegben volt mindet felhasználtam. Sőt többet is lehet, főleg ha jócskán szeretnénk a díszítéshez is használni.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése