Oldalak

2015. február 13., péntek

Vizes piskóta

Én ezt a piskótát szoktam használni a legtöbbet tortákhoz vagy akár süteményhez is. Egyszerű és semmi macera nincs vele, mindig sikerül.
Most sikerült lépésről-lépésre lefotóznom is.

Hozzávalók:
1 db tojás
2 dkg cukor
2,5 dkg liszt
1 csipet sütőpor
pici só (tojásfehérjébe)
víz

Szorozzuk fel ahány tojásból szeretnénk.
Egy kerek tortaformába, ha nem akarjuk kettévágni 3 tojásost készítsünk. Ez egy vastagabb 1 réteg piskóta lesz.
A képeken én egy nagy tepsibe sütöttem 6 tojásosat, ezt nem vágom félbe, szerintem pont jó vastagságú. Ebből csináltam kettőt meg egy csokis piskótát. Majd a csokis piskóta is külön bejegyzést kap, mert megérdemli. Annyira jó lett.
De meglátjátok egybe is, már nagyon várom a végeredményt. :)

A képen látható piskóta:
6 db tojás
12 dkg cukor
15 dkg liszt
1 cs sütőpor
3 evőkanál víz
1 csipet só

A tojásokat szétválasztjuk.
A sárgáját habosra keverjük a cukorral és vízzel.
A lisztet összekeverjük a sütőporral, majd adagolva beleforgatjuk a tojássárgájás masszába.
A tojásfehérjét kemény habbá verjük a csipet sóval, Majd ezt is óvatosan adagolva beleforgatjuk.



Sütőpapírral bélelt tepsibe vagy tortaformába öntjük és 180 fokon 30-35 perc alatt megsütjük.




Szép egyenletes 1,5 cm vastag piskóta lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése