Oldalak

2015. április 5., vasárnap

Kétkrémes mézes

Idén húsvétra ez az egyik sütemény amit készítettem. Szeretem az ilyen linzertésztás sütiket, igaz kicsit macerásak, de nem annyira vészes és igen kiadós! :)
Most szerencsére volt dadusom, úgyhogy enyém volt az egész konyha. Két óra alatt össze is dobtam úgy, hogy még mást is csináltam közbe.
Na, de térjünk rá a receptre.

Hozzávalók:

Tészta:
2 tojás
3 ek porcukor
4 ek langyos méz
50 g vaj
450 g liszt
5 ek tej
1 csapott ek szódabikarbóna
pár csepp citromlé
2 ek kakaópor

Krém:
2 cs tejszín ízű pudingpor
7 dl tej
25 dkg vaj
20 dkg porcukor
2 ek kakaópor

Máz:
1 tojásfehérje
20 dkg porcukor
pár csepp citromlé

Először megfőzzük a pudingokat a tejjel, majd kihűtjük.
Egy edénybe a tésztához a vajat a porcukorral kikeverjük. (Én tettem még hozzá 1-2 kanál tejet, hogy kavarhatóbb legyen.)
A szódabikarbónát felfuttatjuk a tojással, 5 ek tejjel és a citromlével. (Na ilyet se csináltam még, lehet, hogy még várhattam volna, de nekem nem habzott annyira, mintha élesztőt futtatnánk, de jó volt így is.)
A liszthez hozzáadjuk az olvasztott mézet, és a többi hozzávalót a kakaó kivételével. Jól összegyúrjuk, majd ketté vesszük a tésztát és az egyik cipóhoz hozzágyúrjuk a kakaóport.
A két cipót még két részre osszuk. 2 világos és 2 sötét lapot nyújtunk belőle. Egy 25*35 cm-es tepsi hátoldalát lekenjük vajjal és akkora lapokat nyújtunk, majd azon sütjük 180 fokon kb. 10 percig laponként.
A krémhez a vajat és a porcukrot kikeverjük, majd a kihűlt pudingot is hozzákeverjük. A krém 1/3-ad részét kivesszük és belekeverjük a kakaóport.
Kezdjük a betöltést! Először egy tálcára ráteszünk egy sötét lapot, amit a világos krém felével kenünk meg, majd jön egy világos lap, amire a kakaós krémet kenjük, megint világos lap és a maradék világos krém, végül a sötét lap a legtetejére. A tetejét lekenjük a mázzal, amihez felverjük a tojásfehérjét és apránként belekeverjük a porcukrot és a citromlevet. Akkor jó, ha már jó sűrű.
Díszítésként szórhatunk rá színes cukrokat, reszelt csokit vagy egy kevés olvasztott csokival csurgassuk meg a tetejét. Nagyon mutatós lesz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése